niedziela, 14 marca 2010

Numer 331 - Tom Petty "Don't Come Around Here No More"

Gdy usłyszałem, że Tim Burton kręci "Alicję w Krainie Czarów" i że dodatkowo film będzie w 3D, nastawiłem się na coś naprawdę wielkiego. Uwielbiam Burtona, jego makabryczno-bajkowe podejście do sztuki filmowej. Tym większe było moje rozczarowanie nową Alicją i z tym większym zażenowaniem wychodziłem z sali kinowej. Infantylizm i schematyczność plus ładne (ale nie zachwycające jak w przypadku choćby Gnijącej Panny Młodej) opakowanie - dla mnie w Alicji 3D nie było nic ponad to. Trudno, może komuś innemu się ten film spodoba.

Mniejsza o Burtona. Wracając do domu przypomniałem sobie o Tomie Petty'm i jego teledysku, zainspirowanym Alicją w Krainie Czarów właśnie. Co to dużo pisać, Petty w tych niecałych pięciu minutach muzyki i obrazu zawarł więcej magii i fantazji niż Burton w swoim półtoragodzinnym filmie. I jest to z pewnością coś, do czego będę jeszcze nie raz wracał. W przeciwieństwie do filmu Burtona.



Posłuchaj i obejrzyj: Tom Petty "Don't Come Around Here No More"

Brak komentarzy: